ביקום יש שפע בלתי נדלה

שליחת תגובה

החסרונות הם היתרונות
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: ביקום יש שפע בלתי נדלה

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי שיר_נ* » 02 אוקטובר 2006, 14:06

מזמן לא כתבו כאן..ובכל זאת:-) שפע לדעתי זו גישה. בהיפתחות לשפע ובשינוי התפיסתי שמגיע לנו כל מה שליקום יש להציע , ישנה גם הודיה בשפע והערכה בשפע ונתינה חזרה בשפע.
הבעיה בעולמנו היא כי אנשים לא מאמינים שמגיע להם וזה גורם להם לגזול, לפשוע להרוס ולקחת.
כאשר אתה נינוח ונפתח אל השפע, אין שם לחץ, אין פחד שלא יהיה לך ויש הכרה, תודה עמוקה ואהבה אל הקיים.
זו לכשעצמה אנרגיה מתרחבת שמשכפלת את עצמה.
לדעתי כל מה שאנחנו פה ללמוד זה איך להרחיב ולהיפתח לשפע בכל תחום בלי יוצא מן הכלל.

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי תמיר_בוסתנאי* » 13 ספטמבר 2005, 01:05

אני ממליץ לקרא את "Engines of Creation", ספר מקוון של K. Eric Drexler.
חלק ממה שכתוב שם: ניתן, בעיקרון לבנות "מכונות" שבעזרתן ניתן "לשכפל" ו/או "לסנטז" כל חומר שהוא. בעלויות אנרגטיות סבירות ו"שוות לכל נפש".
אם וכאשר נגיע לשם, וכאמור, יתכן ואנו במרחק של 10-20 שנה ממימוש כנ"ל. לא תהיה בעייה עקרונית להפוך כל חומר "מזהם" לחומר "מועיל" ובכך לפתור, פחות או יותר, את כל בעיות האנרגייה והזיהום שלנו... (הספר גם דן בבעיות החדשות שיצוצו במקרה כזה).
שווה קריאה!!!

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי יעלה* » 13 ספטמבר 2005, 00:04

אה....
חוץ מזה
לדעתי צריך לשמור על היקום לאות תודה על כל מה שהוא נותן לנו לילדינו ונכדינו.
תודה יקום, אתה ענק (תרתי משמע)

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי יעלה* » 13 ספטמבר 2005, 00:02

היי זאת אני שהתחלתי את הדף, מה נשמע?

מה זה שפע?

פיזי? רוחני?
שפע זה לא הכל?גם פיזי וגם רוחני?,הרי שפע לא נעצר.אנחנו עוצרים אותו הוא רק רוצה לתת ולתת ולתת,הוא גם רוצה שיהיה לנו בית נוח ומיטה כייפית
ובילויים וטיולים,אבל הוא בעיקר רוצה להגשים את מה שאנחנו רוצים.לטוב ולרע.
מישהו קרא"שיחות עם אלוהים"?
וכדאי לכם לקרוא את"תפילה ניסים ומסתורין"של הרב ברג מה"מרכז לקבלה"
לילה טוב
כייף איתכם(-:

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי תמרוש_רוש » 12 ספטמבר 2005, 07:21

אני מאמין שעוד לא נסתם הגולל על בני האדם כמין בעל זכות קיום...
אשרי המאמין.
גם אני מאמינה בזה. אבל לדעתי אנחנו צריכים להרוויח את זכות הקיום שלנו, להוכיח שאנחנו ראויים. וכרגע אנחנו מתנהגים די בטפשות ובחוסר אחריות כלפי עצמנו ועתידנו - מנהיג אינדיאני אחד ניסח את זה כך: "האירופאים מקריבים את נכדיהם כדי להאכיל את ילדיהם". והאמירה ש"יש שפע ביקום אז נזלזל במשאבים טבעיים סופיים" די משקפת את זה בעיני. יש הבדל גדול בין שפע אמיתי (אני קוראת לזה אהבה - היא לא חומרית, ואפשר לייצר ממנה עוד ועוד עד אינסוף) לבין חומר פיזי הנמצא בעולמנו הקט, ושהוא בהחלט מוגבל וצריך להתנהל אתו בזהירות ובתבונה.

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי תמיר_בוסתנאי* » 12 ספטמבר 2005, 02:27

אם יהיו צורות חיים אחרות שיסתגלו לתנאים שיהיו, למה להתאמץ לתקן?
ענת: קודם כל, למה הכוונה ב"לתקן"? אם הכוונה היא "להחזיר לקדמותו", אני לא בטוח שמה שהיה קודם היה "מתוקן" וגם אם כן, זה היה נכון ל"אז".
אבל, אם לא נשתדל לשמור על הסביבה (למשל, מזיהום שאנו יוצרים), יש סיכוי (או סיכון) סביר שכדור הארץ יהפוך לסביבה עויינת לבני האדם. דוגמאות לא חסר: למשל, עלייה ב-6 מעלות, בממוצע על פני כדור הארץ, תהפוך חלקים נרחבים שלו לבתי ניתנים לחיים על ידי בני אדם, תגרום להפשרת הקרחונים, עליית מפלס האוקיינונים ב- 50 מטר והצפת כל איזורי החוף בעולם (מין "מבול" שכזה).
ירידה ב-6 מעלות, תביא לנו תקופת קרח "חדשה ישנה" (אנו למעשה ב"הפסקה קלה", בתוך תקופת קרח...), ארה"ב ואירופה למשל יכוסו, תוך זמן קצר (שנים בודדות) בשכבה של כמה מטרים של שלג עד, שלא מפשיר בקיץ).
אני הייתי שמח אילו כדור הארץ היה ממשיך להיות מקום ראוי לקיומם של בני האדם, לפחות עד שנלמד לנדוד למקומות (כוכבים?) אחרים. אני מאמין שעוד לא נסתם הגולל על בני האדם כמין בעל זכות קיום...

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי עומר_ס* » 11 ספטמבר 2005, 21:41

אני מסכים עם מה שכתבת. אבל הרמת לי להנחתה עם החסידות.
אחת הבעיות היותר מענינות היא תורת הצמצום שפותחה ע"י הארי ופורשה במובנים רבים בחסידות. העניין הוא איך אלוהים האין סופי צמצם עצמו בעולם סופי, או מכיוון אחר - אני רואה את העולם, ואלוהים שוכן בעולם, אם כן היכן הוא? בתוך כל ישות בעולם? ואם אלוהים בשולחן - איפה השולחן?
זו דוגמה לשאלה רצינית ביותר שנידונה בעמקות על מיקומה האמיתי של ישות אין סופית ביקום סופי. וממילא אם אלוהים = הטוב, אזי הוא מנחיל לעולם את עצמו, וכך יש מקום לשפע אין סופי (כי מהאינסוף ניתן לחסר ככול שנרצה, הוא ישאר אין סוף).
(הפתרון לדעתי הוא בפיזיקה המודרנית ובמתמטיקה. אלוהים נמצא במימדים אחרים (למשל המימד ה - 26) או במרחב בעצום שבין קליפת האלקטרונים לגרעין האטום.)

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 ספטמבר 2005, 21:13

שפע, כנראה, זה מה שאתה מרגיש עם מה שיש לך, לא מה שיש לך.
(בדומה לפתגם: 'איזהו עשיר השמח בחלקו').

ובדומה לזה שמעתי פעם הגדרה בשיעור חסידות שהייתי בו ל:'מה זה אושר'? וההגדרה: 'אושר זה כמה אור אתה מפיק ממה שיש לך'. (נראה לי שאפשר להחליף את המילה 'אושר' במילה 'שפע').

כלומר, זה לא כמה יש לך, אלא כמה אתה מסוגל להפיק מזה !

כי הקבלה והחסידות רואות בכל דבר משהו שיש בו אור אלוהי. והאור הוא אינסופי. השאלה היא: כמה אור אתה מסוגל להפיק מזה.

יש מישהו שיאכל מאכל טעים ויתענג על כל נגיסה ונגיסה, ויש מישהו אחר שיבלע בלי לשים לב ויאכל עוד ועוד מאותו מאכל ולא ירגיש מסופק.
או מישהו שיישב מול הים רבע שעה, ויהיה מאוד קשוב ושקט, ויילך עם תחושת סיפוק עמוקה. ומישהו שיישב שעתיים, וכל הזמן המחשבות שלו יתרוצצו, דאגות ובלאגנים, והוא יילך משם לא מסופק, וירגיש שלא היה שם מספיק זמן וכו'.

ובעניין ה:
אני נדהם מכך שיקום סופי יכול להנחיל שפע אין סופי (עומר ס)

אני רוצה להגיד משהו דומה למה שאמרה ענת שן לוי (אולי שפע שייך ליקום אחר.):
אני מתארת לעצמי שכשאנשים אומרים שביקום יש שפע אינסופי, הם לא מתכוונים ליקום החומרי (שעליו מדברת הפיזיקה), אלא לכל העולמות כולם. כך לפחות אני מתכוונת כשאני אומרת 'יקום'.
וזה כולל את כל העולמות הרוחניים, את כל היקומים המקבילים, את כל הרוחות והנשמות והמלאכים, הספירות, ומה שמעבר לספירות, אור אינסוף וכו' וכו'. ה-כ-ל. וזה בעצם מקביל אצלי למילה 'אלוהים'. כשאני אומרת 'היקום' אני מתכוונת ל'אלוהים'. וכשאני אומרת 'אלוהים' אני מתכוונת לכל מה שיש. ואני מאמינה שכל דבר הוא אלוהים, וגם מה שמעבר לכל דבר זה אלוהים. (כמו בחסידות: אלוהים הוא 'ממלא כל עלמין' ו'סובב כל עלמין' - כלומר 'ממלא את כל העולמות וסובב את כל העולמות').

אני מבינה, עומר ס, שאתה התכוונת ליקום החומרי, ולכן שאלת איך ייתכן שהוא מנחיל שפע אינסופי, כאשר אתה רואה בזה כאילו אנשים מייחסים לטבע את היכולות של אלוהים. וזו הייתה כוונת תהייתך - להראות לנו את האבסורד לכאורה שבמחשבה שלנו (האם אני צודקת?).
ואילו אני אומרת כשאנשים מתבטאים כך, הם מתכוונים לאותו הדבר שאתה מתכוון כשאתה אומר 'אלוהים'. (לפחות להבנתי).
ולכן אין כל סתירה.

וזה מתאים גם למה שענת אמרה, כלומר, שהשפע האינסופי הוא לא בעולם החומרי אלא בעולם הרוח, או מעבר לזה. שאולי אפשר לראות את זה כ'יקום מקביל'. אך לא מחייב.

ואולם, זה שהשפע הוא בעולם הרוח ולא בחומר, זה לא אומר שאיננו מגיע לכאן, כי יש כל הזמן יחסי גומלין בין הרוח לחומר, והרוח מתגשם בחומר.

אך עדיין, החומר עצמו, לפחות על פני כדור הארץ, ברור שהוא מוגבל ולא אינסופי, ומה שאמרה אותה מורה רוחנית לדעתי היה היקש מוטעה.

ועל כל פנים, אני חושבת, שאם נחשוב שלמרות שהחומר פה סופי, זו לא בעיה כי אפשר למשוך לכאן שפע מהעולם הרוחני - זה לא יעבוד כך. אם היקום נותן לנו מתנות שאנחנו מתייחסים אליהן בקלות ראש, למה שייתן לנו עוד?
כשאנחנו לא יודעים ליהנות ממה שכבר יש, אלא כל הזמן רק רוצים עוד ועוד ועוד בלי לחוש שום סיפוק, כשאנחנו משתמשים וזורקים משתמשים וזורקים, בלי שום כבוד אמיתי ועמוק למה שקיבלנו - למה שנקבל עוד?

כדי שנקבל שפע עלינו לכבד את מה שכבר יש לנו.

{@

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי ענת_שן_לוי* » 09 ספטמבר 2005, 11:00

תמיר, את זה: אולי שפע שייך ליקום אחר.
עניתי בבדיחות הדעת לאמירתו של עומר ס :
_יש דברים שכשמשתמשים בהם הם מתרבים
שפע לא מציית לחוקי התרמודינמיקה!! להוציא אותו מחוקי הטבע. מייד._
עומר ס גם ציין (בדף הבית שלי) שחוקי פיזיקה אחרים יכולים להתקיים ביקומים אחרים.

התשובה הרצינית לזה היא, כמובן, ששפע יכול להתרבות עד אין קץ כי הוא אינו אינו חומר אלא קומבינציה של חומרים שמתארגנים בתואם עם המחשבות שלנו.
ובהקשר של איך מחשבות משפיעות על היקום, ממליצה בחום על ספרו של דיפאק צ'ופרה,
כוחם של צירופי מקרים , שמסביר את זה מדהים (הרבה באמצעות תיאורים מעמיקים, ומאד קלים להבנה, של פיזיקת הקוואנטים).

וזה, תמיר, הידע שייצגת כאן בהקשר של מה ששאלתי אותך:

כדור הארץ "קיים" ו"יתקיים" הרבה לפנינו ואחרינו. אנחנו לא "מזהמים" את כדור הארץ, אלא "פשוט" הופכים אותו למקום שלא מתאים לחיי בני-אדם. יהיו צורות חיים אחרות שיסתגלו לתנאים אותם אנו ניצור לפני שניכחד. חיים אלו אולי אפילו יכירו לנו תודה על השינויים אותם הבאנו לכדור הארץ ושאיפשרו להם להתפתח...

אם יהיו צורות חיים אחרות שיסתגלו לתנאים שיהיו, למה להתאמץ לתקן?

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי תמיר_בוסתנאי* » 09 ספטמבר 2005, 03:04

_אולי שפע שייך ליקום אחר.
אז אם אחדים מאיתנו זוכים לשפע, זה מוכיח את קיומם של יקומים מקבילים._
את מניחה שהשפע בא או שיך ליקום אחר... על סמך מה?

_זה אומר שבכלל "מיותר" לחשוב אקולוגית ולהשתדל אקולוגית עבור כוכבנו?
לא מיותר לחשוב אקולוגית ולהשתדל עבור עצמנו ועבור ילדינו._ אני מסכים עם יונת :-)

מיועדת ל תמיר בוסתנאי בהקשר של הידע שהוא מייצג.
על איזה ייצוג את מדברת? (אני יכול לחשוב על כמה... ;-) )

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי ענת_שן_לוי* » 08 ספטמבר 2005, 01:41

יונת, השאלה היא כאילו רטורית והיתה מיועדת ל תמיר בוסתנאי בהקשר של הידע שהוא מייצג.

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי יונת_שרון* » 08 ספטמבר 2005, 01:32

זה אומר שבכלל "מיותר" לחשוב אקולוגית ולהשתדל אקולוגית עבור כוכבנו?
לא מיותר לחשוב אקולוגית ולהשתדל עבור עצמנו ועבור ילדינו.

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי ענת_שן_לוי* » 08 ספטמבר 2005, 01:21

אולי שפע שייך ליקום אחר.
אז אם אחדים מאיתנו זוכים לשפע, זה מוכיח את קיומם של יקומים מקבילים.

כדור הארץ "קיים" ו"יתקיים" הרבה לפנינו ואחרינו. אנחנו לא "מזהמים" את כדור הארץ, אלא "פשוט" הופכים אותו למקום שלא מתאים לחיי בני-אדם. יהיו צורות חיים אחרות שיסתגלו לתנאים אותם אנו ניצור לפני שניכחד. חיים אלו אולי אפילו יכירו לנו תודה על השינויים אותם הבאנו לכדור הארץ ושאיפשרו להם להתפתח...

זה אומר שבכלל "מיותר" לחשוב אקולוגית ולהשתדל אקולוגית עבור כוכבנו?

איך מודדים שפע?

> בסמטימטרים? זוהי המידה המככבת אצלינו עכשו.<

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי יונת_שרון* » 08 ספטמבר 2005, 01:17

למה? מה עם תורת האינפורמציה?

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי עומר_ס* » 08 ספטמבר 2005, 00:40

יש דברים שכשמשתמשים בהם הם מתרבים
שפע לא מציית לחוקי התרמודינמיקה!! להוציא אותו מחוקי הטבע. מייד.

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי תבשיל_קדרה* » 07 ספטמבר 2005, 10:22

> איך מודדים שפע? <
ביחידות אושר?

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי לוונדר_סגול* » 07 ספטמבר 2005, 09:43

יש דברים שכשמשתמשים בהם הם אוזלים. יש דברים שכשמשתמשים בהם הם מתרבים (אהבה, חשיבה, חלב אם...).
גוריינת!

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי אם_פי_3* » 07 ספטמבר 2005, 09:16

אז מה משתמע מזה-כשלא דואגים הכל מסתדר
זו פרשנות אפשרית אחת. לא היחידה.

_חשוב לי לשמור על איכות הסביבה ואיך אני משתדלת לא להשתמש בכל החד פעמיים למינהם וכל מיני דברים כאלה.
ןהיא אמרה לי שאני לא צריכה לחשוב על זה כי ביקום יש שפע שמספיק לכל האנשים בעולם ואין לו התחלה ואין לו סוף._

מה זה שפע?
פיזי? רוחני?

יש דברים שכשמשתמשים בהם הם אוזלים. יש דברים שכשמשתמשים בהם הם מתרבים (אהבה, חשיבה, חלב אם...).

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי יונת_שרון* » 07 ספטמבר 2005, 09:10

אני נדהם מכך שיקום סופי יכול להנחיל שפע אין סופי
גם אם כמות החומר ביקום סופית, זה עדיין לא מגביל את כמות דרגות החופש.
> איך מודדים שפע? <

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי תמיר_בוסתנאי* » 07 ספטמבר 2005, 02:04

(אני נדהם מכך שיקום סופי יכול להנחיל שפע אין סופי)
אין "הוכחה" לכך שהיקום סופי.
יש "השערות":
למשל, בהנחה (המקובלת) שהיקום "התחיל במפץ הגדול לפני כ- 9 מיליארד שנה... ומערכת השמש, כולל כדור הארץ, לפני כ- 4.5 מיליארד שנה)": הרי שגם הזמן "התחיל" שם. לפני כן, לא היתה משמעות לזמן!
למשל, מסת היקום עדיין לא ידועה, היא תלויה ב"השערות": כמה "חומר אפל" יש בין הגלקסיות...?
בקיצור, ביקום, עדיין רב הנסתר על הגלוי, ובעוד 5, 10 ו-20 שנה נתהה איך לא "ידענו" פרטים כה רבים על היקום...
כדור הארץ "קיים" ו"יתקיים" הרבה לפנינו ואחרינו. אנחנו לא "מזהמים" את כדור הארץ, אלא "פשוט" הופכים אותו למקום שלא מתאים לחיי בני-אדם. יהיו צורות חיים אחרות שיסתגלו לתנאים אותם אנו ניצור לפני שניכחד. חיים אלו אולי אפילו יכירו לנו תודה על השינויים אותם הבאנו לכדור הארץ ושאיפשרו להם להתפתח...

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי אמא_של_יונת* » 07 ספטמבר 2005, 01:15

שיורד מלא גשם והכנרת מתחילה להגיע למצב נורמאלי.
הכנרת היא רק חלק אחד מבעיות המים שלנו, ובעיות המים הן רק חלק מבעיות הסביבה ואוצרות הטבע שלנו, אבל אני מבינה שהדף הזה אינו עוסק בעובדות.

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי יונת_שרון* » 07 ספטמבר 2005, 00:51

אין להקיש מכך שאין מה לדאוג לאיכות הסביבה כי יש מספיק לכולם...
מסכימה. (ומפנה את כולם שוב ל-סדרת ישמעאל :-))

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי יעלה* » 06 ספטמבר 2005, 23:22

משהו ששמתי לב אליו -
לפני הרבה זמן, לא זוכרת מתי בדיוק בדיוק,כל הזמן דברו על זה שהכנרת הולכת ונגמרת ושאין מספיק גשמים וכאלה, וזה היה ממש אישיו במדינה,כל הזמן דברו רק על זה ואז באיזה חורף אחד( אני לא ממש זוכרת אבל כמעט בטוחה שזה היה העניין) סדאם חוסיין החליט לפתוח את מלחמת המפרץ 2 ואז כולם דברו רק על זה,ואז פתאום שמתי לב שמתחילים להגיד בחדשות שיורד מלא גשם והכנרת מתחילה להגיע למצב נורמאלי.
אז מה משתמע מזה - כשלא דואגים הכל מסתדר.
פחד ודאגה מגשימים את עצמם (לא קראתם "שיחות עם אלוהים"?)
אז קודם כל אל תדאגו ואל תלחצו - אח"כ שכל אחד יעשה מה שבא לו
אגב, אני חושבת שכן צריך לשמור על איכות הסביבה אבל בחיוך (-: כי אם לא עושים דברים בחיוך אין בשביל מה לחיות ואז בשביל מה בכלל לשמור על האדמה הזאת אם לא טוב לנו כאן.............

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי ענת_שן_לוי* » 06 ספטמבר 2005, 23:06

מה זאת אומרת "יקום סופי"?

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי עומר_ס* » 06 ספטמבר 2005, 22:35

(אני נדהם מכך שיקום סופי יכול להנחיל שפע אין סופי) (אבל כנראה שזה נכון, וההוכחה המתמטית בוא תבוא)

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי סמדר_נ* » 06 ספטמבר 2005, 01:51

הדבר שהיא אמרה שהוא בלתי נדלה זה השפע, לא המים\אויר\אדמה. זה לא אותו דבר.
נכון. ולכן אין להקיש מכך שאין מה לדאוג לאיכות הסביבה כי יש מספיק לכולם...

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי ענת_שן_לוי* » 06 ספטמבר 2005, 01:27

להתחיל להכנס ללחץ. להתחיל לדאוג.

חס וחלילה!
לחץ ודאגה לעולם אינם מקדמים דבר.

פילים לבנים ותרבות הצריכה
יונת, מקסים!

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי עודד_המחפש* » 06 ספטמבר 2005, 01:13

פילים לבנים ותרבות הצריכה.
איזה יופי. כמה מתומצת, ככה עמוק.
כמו שיונת יודעת לכתוב.

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי יונת_שרון* » 06 ספטמבר 2005, 00:54

הדבר שהיא אמרה שהוא בלתי נדלה זה השפע, לא המים/אויר/אדמה. זה לא אותו דבר. כתבתי על זה משהו פעם: פילים לבנים ותרבות הצריכה
וכמובן שבהקשר זה כדאי לקרוא את סדרת ישמעאל.

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי סמדר_נ* » 06 ספטמבר 2005, 00:38

להפך, להתחיל להכנס ללחץ. להתחיל לדאוג.
בהחלט, כאשר בשמה של אמת "רוחנית" כלשהי זונחים את זו הגשמית.
ואני חשבתי שהן אמורות להשלים זו את זו, לא לסתור.

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי אילה_א* » 06 ספטמבר 2005, 00:35

יכול להיות שהיא לא הייתה כל כך חכמה
ולא הבינה אתזה שאנחנו במו ידינו החמודות מכסחים את כדור הארץ אנחנו הסוףףףףףףףףףףףףףף

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי אמא_של_יונת* » 05 ספטמבר 2005, 23:59

אולי היא אמרה את זה רק בשבילך- לשחרר אותך קצת מאחריות.
או מתוך בורות.
המון אנשים חושבים כמוה שאוצרות הטבע בלתי נדלים: המים, החמצן, המחצבים, בעלי החיים, הצמחים.
זאת טעות.

יערת,
לצאת מהלחץ?
להפך, להתחיל להכנס ללחץ. להתחיל לדאוג.

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי תמר_מתחילה* » 05 ספטמבר 2005, 23:24

ממש... אם כל ההודים והסינים יחליטו יום אחד שגם להם מתחשק להוריד מים באסלה, מהר מאד לא יהיו לנו מים לשתיה.
אולי היא אמרה את זה רק בשבילך- לשחרר אותך קצת מאחריות.

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי יערת_דבש* » 05 ספטמבר 2005, 23:04

מעודד ומזכיר לצאת מהלחצצצצץ...

ביקום יש שפע בלתי נדלה

על ידי יעלה* » 05 ספטמבר 2005, 22:48

לפני שנים רבות (שלוש בערך) הייתי בטיפול הוליסטי אצל מישהי מעולה שבין השאר עבדתי איתה על חשיבה חיובית ודמיון מודרך .
באחד הטיפולים אמרתי לה איך חשוב לי לשמור על איכות הסביבה ואיך אני משתדלת לא להשתמש בכל החד פעמיים למינהם וכל מיני דברים כאלה.
ןהיא אמרה לי שאני לא צריכה לחשוב על זה כי ביקום יש שפע שמספיק לכל האנשים בעולם ואין לו התחלה ואין לו סוף.

מעניין אותי מה אתם חושבים על זה............

חזרה למעלה