ירק או פרי

שליחת תגובה

אתה מלמד הכי טוב את מה שאתה הכי צריך ללמוד בעצמך
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: ירק או פרי

ירק או פרי

על ידי מצ'רה* » 14 ינואר 2013, 14:46

ירק.

ירק או פרי

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 ינואר 2013, 15:00

האם שומר הוא ירק או פרי

ירק או פרי

על ידי גברת_פלפלת* » 10 אוקטובר 2007, 12:39

מבחינה בוטנית- אם יש לזה גרעינים זה פרי... זאת אומרת שעגבניה ומלפפון הם מבחינה בוטנית פירות.

ירק או פרי

על ידי סבטקסט_כפול* » 31 יולי 2007, 12:06

כל מה שלא צומח מהאדמה הוא לא פרי ולא ירק

ירק או פרי

על ידי פפריקה_הונגרית* » 19 נובמבר 2006, 16:19

אמא של יונת .... תודה על ההסבר הבוטני. @}
אגב בוטני.....
בוטנים- זה ירק? (שורש של צמח, שאנחנו מפצחים... ) כי אוכלים מלוח, או פרי -כי אוכלים אותו גם מסוכר....?

ירק או פרי

על ידי אמא_של_יונת* » 19 נובמבר 2006, 14:53

מבחינה ביולוגית, נדמה לי שאין הבדל בין ירק לפרי.
מבחינה בוטנית, יש חלק של הצמח שנקרא פרי. כל מה שאנחנו קוראים פרי מבחינה קולינרית שייך לקטגוריה זו.
לעומת זאת, אין חלק של הצמח שנקרא ירק. מה שאנחנו קוראים ירק מבחינה קולינרית מקיף את כל החלקים האפשריים של הצמחים: פרי, פרח (יותר נכון תפרחת), עלים, גבעול, שורש, ניצנים, זרעים.

ירק או פרי

על ידי פפריקה_הונגרית* » 19 נובמבר 2006, 10:55

מישהי כאן סיפרה על ברזיל שאוכלת אבוקדו עם סוכר.....
אז אתמול שכנעתי את בעלי (כי אני לא אוכלת אבוקדו בההההההההה!!!!) שינסה, הוא דווקא מאוד התלהב, ואמר שנראה לו שזה ילך אפילו יותר טוב עם דבש!!
S-:

וגם S-: אחד ל רינ צ'י !! מיץ עוף?? מיץ עוף??????????????

ירק או פרי

על ידי רוזה_לי* » 18 נובמבר 2006, 14:18

מבחינה ביולוגית, נדמה לי שאין הבדל בין ירק לפרי.
ההבדליפ הם יותר בלשניים-חברתיים...

ירק או פרי

על ידי אמא_של_שפן* » 18 נובמבר 2006, 12:57

ולימון (אמרתי לכם שהוא מרגל!)
אבא של שפן טוען שלימון (יחד עם בצל, עשבי תיבול למיניהם, שום וסלרי) הם בכלל תבלינים ושיכים לאותה הקטגוריה עם קינמון ופלפל. הגזר הוא המרגל האמיתי כי הוא מסתובב בכל שלוש הקבוצות (עוגת גזר.... יאמממי!!!)

ירק או פרי

על ידי רינ_צ'י* » 18 נובמבר 2006, 08:29

הרי סוכם כאן שכל הנעשה ממנו מיץ הרי הוא פרי
קשה להתאפק: גם קולה ועוף הם פירות!
הפחית של הקולה היא בכלל הקליפה, כנראה.
לרוויה :-9

ירק או פרי

על ידי פפריקה_הונגרית* » 15 נובמבר 2006, 14:14

אויש, עכשיו גרמתם לי לתהות לגבי שתי סוגיות חשובות.....
א.- האם לשטויות מתאים רק מיץ עגבניות? כי אני שמעתי על שטויות במיץ עגבניות, שזה יותר נפוץ, ופעם אחת שמעתי על שטויות במיץ גזר..... (או שזה היה מהארנב של אליס שעבר כאן נורא מהר כי הוא ממהר, ואני פספסתי את העניין?)
ב.- אם כל המתאים למיץ הוא פרי- האם עגבניה היא פרי? ושטויות זה גם פרי? ואם זה פרי- האם זה מתוק? או מלוח? כי מיץ עגבניות בד"כ בא עם פלפל, מלח, (וודקה....) , ומקל סלרי- מה שעושה את הסלרי והוודקה לפירות גם כן 0-: ? או לירקות כי זה בעצם מיץ מלוח-חריפונצ'יק? ואז גם שטויות זה ירק- ואז- האם יש מרק שטויות? והאם למישהו יש מתכון?
> פפרי מתגאה על הצלחתה להיות שטותניקית והגיונית בעת ובעונה אחת (אוי- ביטוי נפלא להוסיף ל מילים נפלאות שנעלמו לנו מהלקסיקון ) ,בעוד שהיא בכלל לא ידעה שהיא כזאת... ז'תומרת, הגיונית- בטח שלא, אבל גם לא שטותניקית... היא חשבה שהיא סתם נורא תמוהה ותמהונית! <

ירק או פרי

על ידי פפריקה_הונגרית* » 15 נובמבר 2006, 14:00

בקיצור, נראה לי שירקות זה פיקציה. עדי יותם - פיקציה? או קונספירציה.....?
לי נראה שזו קונספירציה! אחרת-
למה אני שונאת עגבניה בסלט, אבל אוהבת אותה בתבשיל (ע"ע ספגטי בולונז)?
למה מלפפון טוב הוא מלפפון מתוק, אבל אני אוכלת אותו עם קטשופ (כן קטשופ!) או קוטג' עם זיתים (-שרק מעצימים את החשד!) ?
למה קוסא מחשי בא עם בשר טחון, ויש כאן כאלה שישימו אותו בעוגה, ועוד עם אגוזים, יסתירו את עובדת הימצאות הקישוא בעוגה, לבל תיוותר מיותמת בצלחת, ועוד יטענו שזה טעים?
ובכלל- פלפלים עם גבינת שמנת?
וגם אני מוחה, בשם החסה. נראה אותך עושה ממנה פרי.
שמיכת- יש לי חדשות בשבילך-פרי הוא כל דבר ששמים בסלט פירות, ככה אמרה שני שני, והנה הוכחה!
סלט אמריקאי שאני אישית אכלתי.
  • חתיכות מנגו
חתיכות תות (אני יודעת, אני יודעת, אסור בגלל הריסוס! חבר'ה- באמריקה הכל מותר* !)
  • עלי תרד קרועים
עלי חסה* קרועים
רוטב סויה (לא הרבה מדי, כי הסלט- כפי שמתברר - מתוק!*
  • סוכר חום (אפשר גם דבש, אבל זה לא נראה לי מתערבב משהו משהו..)
ואם יש אז חתיכות אפרסק כתום* (כי הלבן קשה בבשלותו, והכתום לא! עוד שאלה- האם פרי הוא הקשה והירק הוא הרך?- ז'תומרת- אגוזים, תפוחים, דלעת, לעומת עגבניה, קישוא, מנגו [הנה מנגו בסלט עם רוטב מלוח קצת....) בננה.......)
  • חתיכות פרי הדר כלשהוא (תגידו- אז לימון הוא ירק או פרי? מישהו תהה על קנקנו של זה? כי קנקנו יכול להיות לימונדה, וגם יכול להיות של תה..... והתה יכול להיות קר, ויכול להיות חם- משהו חשוד כאן בעיניי........ אהה-הא!! הוא גם יכול להיות בסלט! הוא נראה לי מרגל!)
והסלט הוא סלט! והוא נאכל עם בשר עוף בתפוזים ועם אורז עם צימוקים ומשמשים ושזיפים .
רגע רגע רגע!!!! מה עם כל החמוץ-מתוק של הסינים?
אולי כל מה שאפשר לאכול עם בשר/עוף זה ירק? (כמו שמה שעושים ממנו מרק זה ירק?) ואז- מישמיש מיובש זה ירק, בעוד שמישמיש לא מיובש זה פרי?? ואז תפוזים זה ירק, וגם דבש זה ירק.....?
וצנובר זה ירק? אבל כשהוא מוקפץ עם עגבניות שרי אז הוא פרי או ירק?
או כל מה שעושים ממנו תה זה פרי...... ? ואז- - - אז מה עם סרפד? ושומר? ולימון (אמרתי לכם שהוא מרגל!) ? ועץ התה- זה עץ בכלל? תה לא צומח בשיחים?

ירקות זה קונספירציה !!!!!!!
וגויאבה זה בכלל לא ירק ולא פרי כי לא אוכלים אותה, רק מסניפים את הריח או עושים ממנה מיץ
תזמורת- לגבי הריח, אני מסכימה איתך וגם יש לי כאן עץ שתפקידו הכללי הוא להוות מקור לקשיים לכל הצם ביום כיפור, כי באופן מאוד מוזר הגויאבות שעליו קמות לתחיה יום לפני המועד דנן..... לגבי המיץ.... קצת פחות- הרי סוכם כאן שכל הנעשה ממנו מיץ הרי הוא פרי, לא? או שלא הבנתי נכון?
פרי הוא כל דבר ששמים בסלט פירות שני שני - בכלל בלבלת אותי.... ז'תומרת את הפולניות באשר הן שם (יש מישהו?)-
אין כזה דבר סלט פירות!
אצלנו יש קומפוט (להדגיש אני לא פולניה .. אמא שלי פולניה, אני לא!) !
סלט- זו מילה לירקות...
אז אם סלט זה מילה לירקות- אז אננס ותפוחי עץ מהוולדורף, וגם אגוזי המלך- הם ירקות? ואז- תותים זה פרי?
ובכלל- לגבי מרק- אבטיח חורף של הסינים (מישהו טעם משהו כזה בכלל? כי יש -ראיתי פעם בטלויזיה [כשעוד ראיתי טלויזיה] שהם חותכים כזה דבר, וזה לבן בפנים....) נכנס למרק חמוץ חריף..... אז זה ירק, לא? כי כל המתבשל למרק הרי הוא ירק?
מישהו שאל כאן לגבי התבלינים- קודם כל- סדר- תבלין זה מה שמוסיף טעםלתבשיל העיקרי, נכון? (ראו הוזהרתם!)
אז ככה-
אם הולכים לפי מתוק=פרי לא מתוק= ירק (כמו תותים לעומת זיתים..)
אז....
ציפורן, קינמון, פפריקה הונגרית מתוקה (ז"א כשלא מתעסקים איתה יותר מדי ולא מעצבנים אותה, למה היא מרוקאית.) ,יין אדום מתוק,ליקר קירסאו, ליקר שוקולד,אבקת קקאו, טיפות של רום, טיפות של ווניל, זעפרן (מעט!!!!),ליקר סברה, מה עוד יש? לוזוכרת- כל אלה- פירות?
ואז זה אומר שפפריקה חריפה, אלאפיניוס, אורגנו, זעתר, קורנית, מלוח, קצח, בצל, שום, יין לבן יבש, יין אדום יבש (שבכלל יכול להיות קינוח נהדר לארוחת גורמה, ואז זה פרי.....?), וכוסברה- הם ירקות?

אבל- אם הולכים לפי המקור של התבלין- עץ-פרי, לא על עץ- ירק,
אז-
יין לבן יבש, יין אדום מתוק,ליקר קירסאו, אמרטו, טיפת רום, וקינמון (יש עוד?) -פירות
ציפורן, זעפרן, קקאו, ליקר סברה,טיפת ווניל, פפריקה הונגרית מתוקה, אלאפיניוס- זה ירק ?? [ואם בעוגות עסקינאן- מה עם הסוכריות לקישוט? או שזו סוגיה אחרת.? כי יש סוכריות ירוקות בתוך החבילה של הסוכריות צבעוניות... ויש גם סוכריות שהן לא מתוקות אלא חמוצות- אז מה החלוקה לגבי כל אלה?]

ומה עם פיסטוקים? הם גדלים על העץ- פרי..... אבל אוכלים אותם מלוח-אז ירק, אבל מצד שלישי- יש גלידת פיסטוק......... שהיא מתוקה לכל הדעות.....
>פפרי סקרנית נורא לשמוע תגובות... ומחכה בקוצר רוח |אייקון יושבת על קוצים| !!<

ירק או פרי

על ידי שני_שני* » 25 ינואר 2005, 08:12

בהחלט! והוא מוזמן להצטרף אליי, אל תנועת "חסה זה לא אוכל (אלא אם אתה ארנב)"

ירק או פרי

על ידי אמא_של_יונת* » 25 ינואר 2005, 00:38

שני,
עודד אומר שהוא עומד בראש תנועת "תוחזר החסה לגינה". אני מבינה שאת מצטרפת אליו...

ירק או פרי

על ידי אילה_א* » 24 ינואר 2005, 22:54

לא אומרים אוכל על איכסה

ירק או פרי

על ידי שני_שני* » 24 ינואר 2005, 22:52

וגם- מאכלים שנויים במחלוקת כבר אמרנו?

ירק או פרי

על ידי שני_שני* » 24 ינואר 2005, 22:51

אוף! איזה בלאגן עשיתן!

בהיותו של סלט וולדורף אסור בתכלית האיסור (איכסססס!), הרי שברור שירק הוא כל דבר ששמים בסלט ירקות, פרי הוא כל דבר ששמים בסלט פירות, ואיכסה זה סלט ירקות שהכניסו לתוכו פירות, או להפך.
וחסה? זה לא ירק ולא פרי. זה בכלל לא אוכל של בני אדם! (של צבים, וגם זה בקושי...).

ירק או פרי

על ידי טרה_רוסה* » 24 ינואר 2005, 22:12

רק מסניפים את הריח או עושים ממנה מיץ
וריבה! טעמתם פעם ריבת גויאבות???

ירק או פרי

על ידי תזמורת_הים* » 24 ינואר 2005, 20:51

גיל לי את לא לבד! תאנים זה מגעיל. וגויאבה זה בכלל לא ירק ולא פרי כי לא אוכלים אותה, רק מסניפים את הריח או עושים ממנה מיץ :-)

ירק או פרי

על ידי אליס_בארץ_המראה* » 24 ינואר 2005, 18:42

טוב, תשמעו, בנזוגי לא אוכל אבטיח. אבטיח!!! ליד זה, תאנים זה באמת לא בקונצנזוס. באמת. או כמו שאמר הזקן עם התסרוקת המצחיקה, הכל יחסי ;-)

ירק או פרי

על ידי דף_כלבבי* » 24 ינואר 2005, 18:03

את בטוחה שהדף הזה דורש איפוק?
אני בטוחה. שלא.
את שואלת אותי בתור מי שמאמצת חמאה כירק על הלחם ?
תמהתני.

ירק או פרי

על ידי Pלונית_אחרת* » 24 ינואר 2005, 17:14

אליס בארץ המראה
מי לא אוהב תאנים ?!?!?!_ _אה.... אני
הכיצד????

ירק או פרי

על ידי אמא_של_יונת* » 24 ינואר 2005, 00:55

פרי הוא מה ששמים בסלט וולדורף.
את בוודאי מתכוונת לסלרי...

ירק או פרי

על ידי אליס_בארץ_המראה* » 23 ינואר 2005, 23:47

אה.... אני :-]
אבל תאנים זה באמת קונטרווורסלי! לא פחות מטושים :-)

ירק או פרי

על ידי טרה_רוסה* » 23 ינואר 2005, 23:01

מי לא אוהב תאנים ?!?!?!

ירק או פרי

על ידי אליס_בארץ_המראה* » 23 ינואר 2005, 22:54

תאנים?

ירק או פרי

על ידי טרה_רוסה* » 23 ינואר 2005, 19:55

גויאבה? אשכולית?

ירק או פרי

על ידי אילה_א* » 23 ינואר 2005, 19:52

את בטוחה שהדף הזה דורש איפוק?

ירק או פרי

על ידי דף_כלבבי* » 23 ינואר 2005, 17:31

ירק הוא מה ששמים על לחם, פרי הוא מה ששמים בסלט וולדורף.
חמאה = ירק. מתאים לי.
מתאפקת לא לפתח את הנושא.

ירק או פרי

על ידי אילה_א* » 23 ינואר 2005, 17:05

לא לא אפרסמון הוא ירק ידוע יש הרבה שמסתייגים ממנו
ציפיתי להתקלות הרבה יותר קשות מזה

ירק או פרי

על ידי מונו_נוקי* » 23 ינואר 2005, 08:05

אני לא אוהבת אפרסמון. קצת סותר,לא?

ירק או פרי

על ידי אילה_א* » 23 ינואר 2005, 04:01

לא ,כי אם לא בטוחים בברכה אז אפשר לברך שהכל נעשה בדברו,או בורא מיני מזונות ובכלל ספק בברכות -מקל .
אבל אני חושבת שעכשיו כשסיימתי לצחוק הבנתי מה החלוקה והיא ממש קלה ופשוטה :
פירות : כולם אוהבים
ירקות : יש אחד או יותר שלא אוהבים .
זה הרבה יותר פשוט מוולדורף
אמנם נראה לי שזה הופך פסטה לפרי, לא נורא .

ירק או פרי

על ידי תבשיל_קדרה* » 08 מאי 2004, 17:52

מה את אומרת, שרה - יודעים לפי הברכה - פרי האדמה או פרי העץ?

ירק או פרי

על ידי טרה_רוסה* » 08 מאי 2004, 16:36

ולסיכום, אצלנו בגן ילדים היו מברכים על האוכל כך:

ירק אוּ פרי הוא מזון בריא - בתיאבון!

ירק או פרי

על ידי טרה_רוסה* » 08 מאי 2004, 16:33

התחיל בדף עוגות ועוגיות (דיון זו מילה קצת מוגזמת במקרה זה)

ירק או פרי

על ידי שרה_ק* » 04 מאי 2004, 00:00

בננה, לשאלתך - היא עשב. ממש

true the bracha is 'bore pri ha'adama

ירק או פרי

על ידי שרה_ק* » 03 מאי 2004, 23:56

חסה זה עלים. עלים זה מה שצומח על ענפי העץ. פירות גדלים על עצים. מכאן שחסה היא פרי. עץ פרי. עץ פרי גמדי

its still a veggie because you have to say bracha, 'bore pri ha'adama

ירק או פרי

על ידי עדי_יותם* » 03 מאי 2004, 14:30

<שמיכת חוששת ממה שיקרה אם היא תאתגר את המסעדה להוכיח שהעולם שטוח והשמש נעה סביבו>
תשמעי, לא היה אכפת לי לנסות, אבל אם אני לא משכנעת אותך לפחות תגידי שלא הצלחתי, אל תתעלמי... (זה אפרופו דיון אחר)

ירק או פרי

על ידי שמיכת_טלאים* » 02 מאי 2004, 22:15

המונחת על 4 פילים שעומדים על 3 צבים
ובשוליים שלו יש אריות ומפלצות.
מונו נוקי - את התחלת :-P

ירק או פרי

על ידי תבשיל_קדרה* » 02 מאי 2004, 21:02

<תכף גילה תבוא ותתעצבן עלי>
יו! מה עשיתם ממני!

> לאמְתַצְבנת ולאמְתַצְבנת <

ירק או פרי

על ידי זור* » 02 מאי 2004, 20:34

שמיכת חוששת ממה שיקרה אם היא תאתגר את המסעדה להוכיח שהעולם שטוח והשמש נעה סביבו

המונחת על 4 פילים שעומדים על 3 צבים

ירק או פרי

על ידי מונו_נוקי* » 02 מאי 2004, 20:15

יקרות!אני קוראת אתכן לסדר!
קחו דוגמא ממני,תמיד מדברת לעניין
שמתן לב שיש רק נשים בדף?
האם יש דבר כזה דף של נשים לעומת דף של גברים?

<תכף גילה תבוא ותתעצבן עלי>

ירק או פרי

על ידי אביב_חדש* » 02 מאי 2004, 00:34

שמיכת חוששת ממה שיקרה אם היא תאתגר את המסעדה להוכיח שהעולם שטוח והשמש נעה סביבו
מה, לא?

ירק או פרי

על ידי עדי_יותם* » 01 מאי 2004, 22:33

אני מוחה, בשם החסה. נראה אותך עושה ממנה פרי.
חסה זה עלים. עלים זה מה שצומח על ענפי העץ. פירות גדלים על עצים. מכאן שחסה היא פרי. עץ פרי. עץ פרי גמדי.

ירק או פרי

על ידי שמיכת_טלאים* » 01 מאי 2004, 21:55

שמיכת, מה, אצלכם לא פותחים את הבוקר עם ריבת חסה?
:-D אכן, ריבת חסה על תופיני תרד בציפוי אספרגוס.
אמא נוגי , יש ריבת עגבניות, ובצפון אפריקה מכינים ריבה נהדרת מחצילים קטנטנים.

ירק או פרי

על ידי אמא_נוגי* » 01 מאי 2004, 21:41

ירקות הם, כשמם, ירוקים
בשם העגבניה אני מוחה בתוקף! ועוד לא שמעתי על ריבת עגבניות...

ירק או פרי

על ידי תבשיל_קדרה* » 01 מאי 2004, 21:31

ומה עם פטרוזיליה, תרד, חומעה, סלרי?
אמור מעתה: "ירקות הם, כשמם, ירוקים."

ירק או פרי

על ידי ה_עוגיה* » 01 מאי 2004, 21:25

שמיכת, מה, אצלכם לא פותחים את הבוקר עם ריבת חסה?

ירק או פרי

על ידי שמיכת_טלאים* » 01 מאי 2004, 20:49

בקיצור, נראה לי שירקות זה פיקציה.
אני מוחה, בשם החסה. נראה אותך עושה ממנה פרי.

ירק או פרי

על ידי עדי_יותם* » 01 מאי 2004, 17:53

שימו לב שמאחר שגם דלעת יכולה להיכנס לעוגה, ויש לה טעם מתוק, אז היא כנראה פרי (שלא לדבר על הגרעינים). בקיצור, נראה לי שירקות זה פיקציה.

ירק או פרי

על ידי אמא_אינקובטור* » 01 מאי 2004, 17:49

I live to serve, יקירתי. עם מי עוד אני יכולה להיות הזויה אם לא אתכן? אני הרי רוב היום עם ילדה בת שלוש ורבע שלא מבינה אירוניה, ועם אחותה הבלתי מילולית.

ירק או פרי

על ידי שמיכת_טלאים* » 01 מאי 2004, 17:36

אמא אינקובטור ו מונו נוקי :-D הדף הזה נעשה הזוי יותר מרגע לרגע - תודה!

ירק או פרי

על ידי אמא_אינקובטור* » 01 מאי 2004, 17:21

ויש גם ריבת מנטה ! (mint jelly) וריבת פרחי ורדים!

המנתה נכנסת לסלט טאבולה, היא ירוקה, לא כולם אוהבים אותה ולכן היא לכל הדעות ירק.
פרחי ורדים - לורד יש צבע של פרי אבל מרקם של ירק. מה בדבר הכרזה על קטגוריה חדשה בשם "כל היתר" שאליה יסווגו כל אלה שפירותיותם או ירקותם מוטלת בספק?

החלוקה בין פרי לירק- תיאוריות רבות לה. בדומה לתיאוריות בנושאים רבים וחשובים: איך לפתור את המשבר במזרח התיכון, מי רצח את ארלוזורוב, האם רצח רבין הינו קונספירציה ומהי הדרך הנכונה לסחוט סמרטוט רצפה.

מה הדרך הנכונה לקפל חולצה (לאורך קו האמצע או קיפול כל שרוול בנפרד כאשר החזית נשארת ישרה?), האם אומרים רגשי אשם, רגשות אשמה, או כל האיטרציות שביניהם, האם מי שמפחד מכלבים הוא חלאת המין האנושי או סתם מוטב לו שלא יצא מהבית לעולם, ועוד נושאים חשובים אחרים. אבל אני מאמינה בצדקת דרכי ואתם עוד תראו שגם אתם.

ירק או פרי

על ידי מונו_נוקי* » 01 מאי 2004, 15:08

אמא אינקובטור, עשית סלט!(או שמה ריבה?)
החלוקה בין פרי לירק- תיאוריות רבות לה. בדומה לתיאוריות בנושאים רבים וחשובים: איך לפתור את המשבר במזרח התיכון, מי רצח את ארלוזורוב, האם רצח רבין הינו קונספירציה ומהי הדרך הנכונה לסחוט סמרטוט רצפה.

ירק או פרי

על ידי טרה_רוסה* » 01 מאי 2004, 13:15

ויש גם ריבת מנטה ! (mint jelly) וריבת פרחי ורדים!

ירק או פרי

על ידי אמא_נוגי* » 01 מאי 2004, 09:52

אבל יש גם ריבת בצל ???!!!!

ירק או פרי

על ידי אמא_אינקובטור* » 30 אפריל 2004, 22:23

פרי: כל מה שאפשר לעשות ממנו ריבה.
מסקנות: קליפות אבטיח גם הן פרי (למרות שייתכן שתוך האבטיח הוא בכלל ירק)
וגם חצילים:
http://www.tapuz.co.il/fun/teamimnew/Ga ... ipeId=1509

לסיכום, שיטות ההבדלה בין פירות לירקות הידועות לאדם:
  • מה שנכנס לסלט וולדורף - פרי. (מיונז הוא פרי?)
  • מה שלוקחים לגינה - פרי. (מלפפון הוא פרי).
  • מה שנכנס לעוגה - פרי, מה שנכנס למרק - ירק.
  • מה שגדל על עץ - פרי.
לפי הבוטנאים הרי פרי היא רקמה מסויימת העוטפת את הזרעים של צמחים מכוסי זרע. צנובר הוא לא פרי למרות שהוא נכנס לעוגה וגם גדל על עץ.
  • מה שנכנס לגרבר פירות הוא פרי.

ירק או פרי

על ידי אמא_של_יונת* » 29 אפריל 2004, 00:48

אמא נוגי,
זה משנה איך קוראים לזה - פרי או ירק? חשוב אם הוא נחוץ, אם הוא בריא ואם הוא טעים.

ירק או פרי

על ידי אמא_נוגי* » 28 אפריל 2004, 11:14

הוא מופיע ברשימת הירקות שניתן לתת לתינוק
אבל אני הייתי נותנת אותו לקטנים בתוך הפירות, טעות איומה?????

ירק או פרי

על ידי איבי* » 26 אפריל 2004, 23:05

גילה, עוד פעם? זה מיץ גזר, לא עוגת גזר.

ירק או פרי

על ידי שמיכת_טלאים* » 26 אפריל 2004, 13:56

הצבע והתבלינים העניקו להן מראה וטעם של תות-שדה
ובצבא בתורנות מטבח קראתי פעם את רשימת המרכיבים על פחית ענק של ריבת תות - רסק תפוחי עץ, סוכר, חומצה אסקורבית, צבע מאכל, חומרי טעם. אני לא בטוחה אבל נדמה לי שתות אפילו לא היה כלול ברשימה.

ירק או פרי

על ידי אמא_של_יונת* » 26 אפריל 2004, 13:12

חבר קיבוץ שלנו שהה בחו"ל תקופה ארוכה. הוא גילה אז שריבה היא מצרך יקר, והחליט להכין את הריבות שלו בעצמו. התברר לו שהריבות-תוצרת-בית יקרות כמו הקנויות. בירר, בירר - ומצא שהריבות הזולות יותר לא עשויות מפירות אלא מקישואים ודלעת. הצבע והתבלינים העניקו להן מראה וטעם של תות-שדה, משמשים ושאר פירות.

ירק או פרי

על ידי שמיכת_טלאים* » 26 אפריל 2004, 09:18

היו עושים עוגות קישואים
לא רק בצנע - יוצא עוגה טעימה, לחה מאוד (עם אגוזים בפנים), שאף אחד לא מנחש שיש בה קישואים (ומי שמכין גם לא אומר, אחרת לא אוכלים ממנה). רוצה מתכון?

ירק או פרי

על ידי אביב_חדש* » 26 אפריל 2004, 09:11

נזכרתי שבתקופת הצנע (על פי אימי) היו עושים עוגות קישואים שהיה להן טעם של עוגות תפוחים (אני מפקפקת, אבל נו, שיהיה).

ירק או פרי

על ידי תבשיל_קדרה* » 26 אפריל 2004, 08:50

בננה, לשאלתך - היא עשב. ממש. אין לה בכלל גזע. מה שנראה כמו גזע זה מין גבעול ירוק עבה מאוד-מאוד.
ואם "פרי הוא כזה שנכנס לעוגה", אז ברור שגזר ("שלום, יש עוגת גזר?") הוא פרי. וגם קישוא.

ירק או פרי

על ידי מונו_נוקי* » 26 אפריל 2004, 07:50

אנחנו רוצים להבין מה אנחנו מכניסים לעוגה (פירות) ומה לא.

ירק או פרי

על ידי אמא_של_יונת* » 26 אפריל 2004, 07:00

והכי מבלבל: אבטיח ומלון נחשבים פירות, מלפפון וקישוא - ירקות. למרות שמבחינה בוטנית כולם זהים ("על הארץ הוא גדל" כדברי השיר "אבטיח").
רגע,
זה לא הדף של עוגות ועוגיות ? מה עניין פירות וירקות לכאן?

ירק או פרי

על ידי מייק_בר_רב_אשי* » 26 אפריל 2004, 06:33

אבטיח הוא לפי ההגדרה ירק (גדל על הארץ), ואילו אבוקדו הוא פרי.
ועוד ועוד סיבוכים.
הנה משהו שרשמתי לעצמי פעם:

פֵּרוֹת
מה ההבחנה בין פירות לירקות? לפי מה נחליט אם מה שלפנינו הוא פרי או יָרָק? (לא יֶרֶק, ראה "יחיד של חרקים"). כמו בעיות אחרות של גבולות ושל הגדרות, התשובה איננה חד-משמעית. יש שתי הגדרות עממיות למונח פרי בניגוד לירק, ושתיהן חופפות זו את זו רק חלקית.
  1. פרי הוא אבר נאכל של צמח, הגדל על עץ, שיח או מטפס; ואילו ירק הוא אבר נאכל של צמח, הגדל על צמח עשבוני.
  2. פרי הוא אבר נאכל של צמח שטעמו העיקרי מתוק; ירק הוא אבר נאכל של צמח שטעמו העיקרי איננו מתוק.
יש מידה נרחבת של חפיפה בין שתי הגדרות אלה, אך הבה נבחן דוקא את החריגים, ולפיהם נוכל אולי להחליט איזו משתי ההגדרות נעדיף.
לפי ההגדרה הראשונה זית הוא פרי, ואילו אבטיח ותות-שדה הם ירקות. לפי ההגדרה השניה זית איננו פרי, ואילו אבטיח ותות-שדה הם פירות.
ומה עם תבלינים? האם הם ? כולם או חלקם ? ראויים להחשב כפירות?
ומה עם אגוזים למיניהם? לפי ההגדרה הראשונה יהיו השקד, האגוז והצנובר פירות, ואילו הבוטנים (ארכיס, אגוזי-אדמה) הם ירקות.

ואולי ננסה להצמיד את המונחים שלנו להגדרה המדעית של פרי? לפי הבוטנאים הרי פרי היא רקמה מסויימת העוטפת את הזרעים של צמחים מכוס-זרע. זאת לכאורה הגדרה ברורה וחד-משמעית, אך גם בה יש קשיים כלשהם, כגון זה שדוקא הפרי ה"קלאסי", התפוח, איננו בדיוק פרי לפי הבוטנאים המדקדקים. גם התאנה היא יצור בעייתי מבחינה בוטנית. וכמובן שהעגבניה והקישוא הם לפי הגדרה זו פירות לכל דבר. ואילו גזר, כרובית, תפוח-אדמה, חסה וכרוב - אינם פירות.

אז מה, האבטיח הוא פרי או ירק?

ירק או פרי

על ידי מונו_נוקי* » 26 אפריל 2004, 04:56

ושימו לב לשעה. התעורררתי כשאורח נוטה ללון בא למיטתי ותקע לי זוג רגליים חמודות באף.

ירק או פרי

על ידי מונו_נוקי* » 26 אפריל 2004, 04:55

מאד פשוט
עגבניות שרי זה פרי. תות שדה זה אסור בגלל הריסוס, בננה זהבהחלט פרי, זיתים זה גבולי עם נטיה לירק-
יש קטגוריה נוספת שלא רציתי להתעסק בה כדי לא לבלבל של פירות ,ירקות ואוכל לטיולים.
עץ בננה זה לא עץ? אין לו גזע?שמרביצים לא הוא לא בוכה?

ירק או פרי

על ידי אמא_של_יונת* » 26 אפריל 2004, 01:04

נורא קשה להחליט בין ירק לפרי.
יש חלוקה שאומרת: מה שגדל על עץ - פרי, ומה שגדל על הארץ - ירק.
אז זיתים זה פרי? ותות-שדה זה ירק? ובננה? (לא, היא לא גדלה על עץ. בננה זה לא עץ מבחינה בוטנית, גם אם הוא בגודל של עץ.) לא מסתדר.
יש חלוקה של טעם: מה שאוכלים מלוח - ירק. מה שאוכלים מתוק - פרי. אז גזר חי הוא פרי? וזיתים - ירק?
או: מה שאוכלים כמנה ראשונה, כתוספת למנה העיקרית, או בסלט הנלווה - ירק. מה שאוכלים לקינוח - פרי.
אבל אז מה נעשה עם הסלרי שבסלט וולדורף? זה הופך אותו מירק לפרי?
ממש התבלבלתי.

ירק או פרי

על ידי עדי_יותם* » 25 אפריל 2004, 22:41

עגבניות זה בהחלט ירק! אף אחד לא אוכל אותו בגינה
עגבניות שרי.

ירק או פרי

על ידי שמיכת_טלאים* » 25 אפריל 2004, 21:38

הוא ירוק נורא, הוא נמצא בסופר בין המלפפונים לפלפלים
השתכנעתי.
אני שמעתי שבברזיל אוכלים אבוקדו כמו פרי: חותכים לאורך, מפזרים סוכר
לא רק בברזיל - גם אצל סבתות פולניות. סבתא שלי היתה מועכת, מוסיפה סוכר ומיץ לימון (שלא ישחיר) ואוכלת בכפית (ניסתה גם לשכנע אותנו ולא הלך). מצד שני, אולי בלילות היא היתה הולכת לרקוד סמבה?

ירק או פרי

על ידי טרה_רוסה* » 25 אפריל 2004, 20:30

אולי שם פרי זה נשהו שמפזרים עליו סוכר וירק זה משהו שזורקים בקרנבל. מי יודע לב ברזילאי?
:-D אוי כמה צחקתי !

ירק או פרי

על ידי מונו_נוקי* » 25 אפריל 2004, 20:11

נכון. כשהתחילו לשווק אבוקדו בארץ זה היה לתעשית הקוסמטיקה בלבד, לא לאכילה. בהחלט יתכן שבברזיל יש תפיסה אחרת. אולי שם פרי זה נשהו שמפזרים עליו סוכר וירק זה משהו שזורקים בקרנבל. מי יודע לב ברזילאי?
פרט לכך טרה עד שתוכילי את דבריך הם בגדר השערה בלבד. עד שלא תמציאי 30 ברזילאים ותוכיחי במובהקוות סטטיסטית עם 0.05 % טעות לא יודעת אם נאמין.
עגבניות זה בהחלט ירק! אף אחד לא אוכל אותו בגינה. כנ"ל גויאבה. לגבי דובדבנים............. נראה לי שזה פרי. מרק שהוא בלי בצל וציר מרק הוא לא בדיוק מרק , הוא יותר הביצה שהתחפשה.

ירק או פרי

על ידי תבשיל_קדרה* » 25 אפריל 2004, 19:38

נכון...

ירק או פרי

על ידי טרה_רוסה* » 25 אפריל 2004, 19:21

אז פה זה ירק ובברזיל זה פרי!

ירק או פרי

על ידי טרה_רוסה* » 25 אפריל 2004, 19:21

בוודאי שאבוקדו הוא ירק!
אני שמעתי שבברזיל אוכלים אבוקדו כמו פרי: חותכים לאורך, מפזרים סוכר ואוכלים כמו אשכולית (איכס. על שניהם).

ירק או פרי

על ידי תבשיל_קדרה* » 25 אפריל 2004, 19:16

בוודאי שאבוקדו הוא ירק!
איך יודעים? טוב, קודם כל - נכון - כי שמים אותו על לחם, אבל גם - הוא מופיע ברשימת הירקות שניתן לתת לתינוק, הוא ירוק נורא, הוא נמצא בסופר בין המלפפונים לפלפלים.

ירק או פרי

על ידי שמיכת_טלאים* » 25 אפריל 2004, 17:39

ירק הוא מה ששמים על לחם
ומה עם אבוקדו? זה ירק שגדל על עץ? 10 קילו עליתי בצבא מהאבוקדו על טוסט שהיה מביא אחד המ"מים מאיזה קיבוץ מגדל אבוקדואים.

ירק או פרי

על ידי טרה_רוסה* » 25 אפריל 2004, 16:52

דיון לא פחות חשוב מ טושים זה הדק. נושא כזה דורש לפחות דף נפרד ירק או פרי .

ירק או פרי

על ידי אביב_חדש* » 25 אפריל 2004, 16:49

ויש לי אפילו מתכון למרק גויאבות קר. אה, ועגבניות נחשבות פרי ואני מתה על מרק עגבניות עם אורז.

ירק או פרי

על ידי טרה_רוסה* » 25 אפריל 2004, 16:43

מה עם מרק דובדבנים ?

ירק או פרי

על ידי מונו_נוקי* » 25 אפריל 2004, 16:25

סליחה ,כי לפי התיאוריה שלה אבטיח הוא פרי כמובן

ירק או פרי

על ידי מונו_נוקי* » 25 אפריל 2004, 16:24

אביב, אני מתפלאת עליך! לא שמעת על מרק טרטור?
אבטיח הוא פרי כי לוקחים אותו לגינה. גזר ברור שהוא ירק. אז מה אם יש מרק אבטיח, איכס, לא נשמע טוב.
אני מוכנה לקבל בהסתיגות גם את הגישה של גילה.במיוחד גם כי לפי התאוריה שלה אבטיח הוא ירק (למרות שלא ניסיתי בסלט וולדורף)

ירק או פרי

על ידי תבשיל_קדרה* » 25 אפריל 2004, 16:14

טעות!
ירק הוא מה ששמים על לחם, פרי הוא מה ששמים בסלט וולדורף.

ירק או פרי

על ידי אביב_חדש* » 25 אפריל 2004, 16:06

מונו - אז מלפפון זה פרי? ופלפל? ויש גם מרק אבטיח וגזר... אז אבטיח הוא ירק?

ירק או פרי

על ידי מונו_נוקי* » 25 אפריל 2004, 15:49

את אומרת שדלעת זה פרי? אז מה אם למדת חקלאות. לדעתי אם שמים את זה במרק זה ירק ואם לוקחים את זה לגינה זה פרי.

ירק או פרי

על ידי תבשיל_קדרה* » 25 אפריל 2004, 15:06

אני מציעה להתיחס אל דלעת כאל פרי.

חזרה למעלה