הקשר בין ערסול והנקה

שליחת תגובה

אין מה לדאוג: דאגה לא תחסר
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: הקשר בין ערסול והנקה

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי שני_צו* » 29 נובמבר 2009, 09:47

עדיין הידיים פרוסות
התכוונתי לבן השנה וחצי שלי. ומהכרות עם לולי הקטן, גם הידיים שלו תשארנה פרוסות ככה"נ.
דרך לאסוף ידיים של ילדים במנשא או מחוצה לו, זה לתת להם משהו מעניין להחזיק, עדיף משהו שכיף להחזיק בשתי ידיים.

(היו ימים... אוי, הוא גדל לי מהר מדי...).
:-)

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי תזמורת_הים* » 28 נובמבר 2009, 20:04

עדיין הידיים פרוסות
לא בהכרח. בגיל רך הן יכולות להיות משולבות לפני הגוף. הכוונה היא שבתקופה הראשונה כשהתינוק אסוף מטבעו, כששמים אותו במנשא סיני הידיים שלו נשארות באופן טבעי לפני הגוף כמו בערסול, ואין שום סיבה להרחיק אותן. ואם הוא לא שם אותן בעצמו לפני הגוף אפשר להביא אותן לשם. לקראת גיל 2-3 חודשים הן כבר יוצאות החוצה מהצדדים כמו ביאמו ואין להן כל כך מקום לפני הגוף (אבל לדעתי בגיל הזה גם ערסול פחות רלבנטי למרות שזה כמובן מאד תלוי בתינוק ובאמא).
חבל שלא צלמתי את הפשוש בשבועות הראשונים במקדם, הוא היה שם את הראש על הזרועות המשולבות ונרדם תוך שניה (היו ימים... אוי, הוא גדל לי מהר מדי...).

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי שני_צו* » 27 נובמבר 2009, 20:10

עשיתי עוצר יאמו למשך 3 חודשים, כדאי לא לפרוס אותו. היום אני כבר משלבת בין המנשאים.

אולי תשקלי להחליף את היאמו שלך במנשא סיני..
שם את יכולה לארגן אותו בתנוחה עם רגלי צפרדע הרבה יותר מוצלחת מביאמו לטעמי. אני בדיוק לומדת איך לעשות את זה בעצמי על הענק הפרטי.
עדיין הידיים פרוסות, אבל לפחות פלג גוף תחתון בתנוחה טובה יותר.

נשמעת תוכנית מעולה!!
אולי תצטרפי ליוזמה :-), ראש פינה זה לא כל כך רחוק ממך!

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי דלית_ב* » 27 נובמבר 2009, 19:21

יש לי איזו תוכנית מגרה לצלם את טל לכמה סרטונים שמדגימים דברים בסיסיים בטיפול בתינוק ולשים בyoutube.
נשמעת תוכנית מעולה!!

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי מיצי_החתולה* » 27 נובמבר 2009, 18:36

לא יודעת מה זה ורדי. למיטב ידיעתי, לשירלי ורדי, הוגת שיטת ורדי, יש היסטוריה של לימודי פלנדנקרייז.

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי שני_צו* » 27 נובמבר 2009, 16:29

_מי שכן מתיחס לנושא הזה אלה מטפלים שיטות ורדי/צעד ראשון.
השיטות האלו קשורות לפלדנקרייז? גם בזה מתיחסים לעירסול-איסוף._

צעד ראשון היא של שי זילברשץ והוא מורה לפלדנקרייז. לא יודעת מה זה ורדי.

הייתי צריכה לראות את טל עושה את זה בעדינות ובסבלנות כדי להבין איך לעזור לו.

יש לי איזו תוכנית מגרה לצלם את טל לכמה סרטונים שמדגימים דברים בסיסיים בטיפול בתינוק ולשים בyoutube.
איך מרימים תינוק ששוכב על הגב. איך מערסלים תינוק. וכן הלאה..

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי תזמורת_הים* » 27 נובמבר 2009, 15:53

חשוב להדגיש שהכל צריך להתבצע בעדינות וברכות ועם כמה שיותר שיתוף פעולה עם התינוק.
ברור!!!!

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי יעלי_לה » 27 נובמבר 2009, 11:03

מזהה את הבן שלי בתיאור הזה.
אני מרגישה שההיפראקטיביות הקלה אצלו קשורה לזה (היום הוא בן 4).

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי דלית_ב* » 27 נובמבר 2009, 10:18

אגב, בן כמה הוא עכשיו?
הוא בן 8 חודשים עוד שבוע |L|

וחשוב לי להדגיש שאפשר ורצוי לעזור לתינוקות כאלה, שמקשיתים את הגב ומתקשים להתעגל ולהתערסל
מסכימה לגמרי :-)
לי אמרו מכל מיני כיוונים שהוא "קשה" שכדאי לרכך אותו וכל מיני, אבל כשניסיתי לערסל אותו הוא התנגד ונמתח. הייתי צריכה לראות את טל עושה את זה בעדינות ובסבלנות כדי להבין איך לעזור לו.
וגם אחרי שהיא ריככה אותו הייתי צריכה בסה"כ לשמר את המצב :-)

חשוב לדעת שהרבה פעמים ההקשתה של הגב וחוסר היכולת לעגל אותו הם בעצם הגורם לתופעות כיביכול לא קשורות- היניקה הבעייתית שדלית מתארת, או קושי להרגע ולהרדם
ומעניין אם יש עוד קשיים שקשורים לזה. אולי באמת הנושא הוא חשיבות הערסול לתינוקות וקשיי הנקה הם רק פן אחד של ההשלכות.

הי שני! תכננתי לקרוא לך לכאן :-)
אז טוב שפתחת את הדף!
תודה.


מצרפת לך מאמר שבטח ידבר אליך- גב עגול
תזמורת הים בא לי לבכות. כל הסימפטומים היו לו. לשמחתי כבר לא. הוא ממש מיהר לזחול, היה לא נינוח על הגב, היה אוירון שהתקשה לנחות. אוף, מתוק שלי.
יש עוד תרגילים שאני מכירה -
(מבייבי יוגה נדמה לי) - יש להביא את הרגל לכתף הנגדית (בשכיבה על הגב), לשלב את הידיים בהצלבה ואת הרגליים ללוטוס.
וחשוב להדגיש שהכל צריך להתבצע בעדינות וברכות ועם כמה שיותר שיתוף פעולה עם התינוק.
אחרי שהוא היה מספיק רך, לקחתי אותו הרבה במנשא ערסול, ישן וער. ואם הוא לא הסכים להתערסל אז בקנגרו (אחרי גיל 6 חודשים). עשיתי עוצר יאמו למשך 3 חודשים, כדאי לא לפרוס אותו. היום אני כבר משלבת בין המנשאים.

אולי אפשר גם להוסיף המלצות מטפלים.

מי שכן מתיחס לנושא הזה אלה מטפלים שיטות ורדי/צעד ראשון.
השיטות האלו קשורות לפלדנקרייז? גם בזה מתיחסים לעירסול-איסוף.

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי תזמורת_הים* » 27 נובמבר 2009, 09:34

להחזיק אותם נכון. לערסל אותם
נכון.
אבל אם הם לא מסכימים להתערסל- אפשר לשחרר להם את שרירי הגב התפוסים בעזרת תרגילים שונים ו/או עיסוי.

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי שני_צו* » 27 נובמבר 2009, 08:52

מסכימה איתך ומצרה על כך שחסר ידע בנושאים האלה. אפילו כאן.
אז טוב שפתחת את הדף!

הקשר גם עובד הפוך- אצלנו שכנעתי אותו להתערסל במנשא צד בכך שנתתי לו ציצי.
היה מתלונן כשניסיתי לערסל ונרגע עם הציצי במנשא.

מזכירה את איך מחזיקים תינוק.

חשוב לי ציין שהוא לא נחשב "אקסטנסורי" מעבר לנורמה. הוא היה לגמרי בטווח נורמלי. כן עם יותר נטייה לפתיחות אבל לא באופן חריג

המסקנה שאני הגעתי אליה, כשראיתי באיזו קלות הדברים משתנים כשעושים אותם "נכון"- זה שהבורות הבלתי נסבלת שלנו בנוגע לאיך נוהגים עם תינוקות, מקשה על אחוז גדול של תינוקות, שאם רק היינו נוהגים בהם בצורה יותר טובה, הם היו מצליחים "להתארגן" עם עצמם בקלות יחסית.

ולכן חשוב לי להדגיש שאפשר ורצוי לעזור לתינוקות כאלה

להחזיק אותם נכון. לערסל אותם. לערסל במנשא. להניק במנשא בערסול (ככה הם נרדמים ונשארים מעורסלים). להשתמש בערסל בבית.

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי תזמורת_הים* » 26 נובמבר 2009, 21:58

וחשוב לי להדגיש שאפשר ורצוי לעזור לתינוקות כאלה, שמקשיתים את הגב ומתקשים להתעגל ולהתערסל , ושתינוק כזה שלא עוזרים לו, עלול לסחוב את הקושי ואת המתח העודף בשרירי הגב גם בהמשך חייו (תינוק כזה עשוי למשל לחוות קושי לעשות גילגול בגיל מאוחר יותר, בגלל אי היכולת לכופף את הראש ולקרבו לחזה).

חשוב לדעת שהרבה פעמים ההקשתה של הגב וחוסר היכולת לעגל אותו הם בעצם הגורם לתופעות כיביכול לא קשורות- היניקה הבעייתית שדלית מתארת, או קושי להרגע ולהרדם.

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי תזמורת_הים* » 26 נובמבר 2009, 21:52

חשוב לי ציין שהוא לא נחשב "אקסטנסורי" מעבר לנורמה
זו הבעיה, שהנורמה לא מתיחסת לקושי להתערסל (במנשא או לצורך יניקה, אין הבדל) כאל בעיה.
מי שכן מתיחס לנושא הזה אלה מטפלים שיטות ורדי/צעד ראשון.
מצרפת לך מאמר שבטח ידבר אליך- גב עגול

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי ריש_גלית* » 26 נובמבר 2009, 21:24

תודה על הסיפור, זה מעניין מאוד בעיני, ואכן חשוב לספר את הסיפור הזה כדי שהקשר בין ערסול והנקה יקבל יותר תשומת לב. @}
אגב, בן כמה הוא עכשיו?

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי במבי_ק* » 26 נובמבר 2009, 21:21

מזכיר לי את התינוקת שלי. כל כך לא כיף להיניק אותה. כשסוף סוף, פעם בכמה ימים יש איזה הנקה איכותית - זה כל כך משמח אותי. את שני הגדולים הינקתי רק בערסול, גם בלילה הרבה. כשהם עלי. אבל היא ממש לא מסוגלת לישון עלי. רק יונקת כשאני שוכבת על הצד - ולי זה ממש לא נוח, ואני בכלל לא יכולה לישון ככה. בגדול - בלילות היא ישנה עם אבא שלה ואני ישנה עם הגדולים, כך שהיא לא יונקת בלילה. אבל דווקא בלילות האחרונים היא היתה חולה, ודווקא ינקה יותר עלי והצליחה לישון יותר זמן עלי, עד שנמאס לה.

בכל מקרה, בגילה המופלג (שנה+ארבע) אני בכלל לא יכולה לדמיין ללמד אותה להתערסל. היא ממש מתנגדת לזה. אני משתמשת במונחים שלך, למרות שלא חשבתי על זה אף פעם ככה. אבל כן ניסיתי הרבה פעמים לעשות את מה שעבד טוב והיה נעים עם הגדולים. לדעתי היא ואני מפלרטטות עם הרעיון של להפסיק הנקה. אבל כשיש פעם בכמה ימים הנקה איכותית - אני מבינה שיש בזה עוד טעם. ככה, בין לבין, זה פשוט משיכות עצבניות, יניקה של 5 שניות, לא נעים בכלל. וגם לא מרגיש כאילו יוצא משהו.

אבל מה ששונה זה שאצלי היא כבר אוכלת ממש ממש, כך שבכל מקרה ההנקה היא רק תוספת איכותית ולא כל התזונה.

בכל מקרה, מעניין. יכול להיות שאם הייתי קוראת לפני שנה זה היה יכול לעזור...

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי תמי_גלילי* » 26 נובמבר 2009, 21:21

קוראת בעניין.

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי בשמת_א* » 26 נובמבר 2009, 21:19

וואו, ממש חשוב!
אני לא חושבת שהייתי מודעת לסוגיה הזאת אי פעם, אבל אני בטוחה שאמהות אחרות יוכלו להיעזר רבות מהדף הזה {@

הקשר בין ערסול והנקה

על ידי דלית_ב* » 26 נובמבר 2009, 20:42

אז ככה.
לולי שלי נולד חזק, עם טונוס גבוה ו"פתוח". בהתחלה הוא עוד היה קצת אסוף, אבל די מהר הוא ממש נפתח.
לדוגמה - בשלב מסוים כבר לא התאים לו להיות מעורסל בלופי, והרגליים שלו היו מציצות החוצה. אני ייחסתי את זה לכך שהוא ארוך (מאוד התלהבתי שלי נולד תינוק ארוך :-)). הוא מהר מאוד התהפך לבטן (בגיל חודשיים כבר כמעט לא הסכים להיות על הגב) ונעמד על הידיים כך שהגב מוקשט לאחור.
בערך מגיל חודשיים וחצי, התחילו לי תחושות שמשהו לא בסדר עם האכילה שלו.
היתה לי תחושה שהוא מגיע לשד רק שהוא מורעב ושלפעמים המון שעות הוא אוכל ממש מעט ולפעמים הוא מתנתק בפתאומיות. היו לי כל הזמן תחושות לא טובות. בנוסף התחיל להיות לו שתן צהוב לעיתים מאוד קרובות, אבל לא תמיד. בד"כ בבוקר השתן היה שקוף, אחרי שבלילה הוא ינק די הרבה.
לא ממש שקלנו אותו, אחרי חודשיים כך שאני לא יודעת מה קרה עם זה.
הקשיים עם ההנקה המשיכו, לסירוגין ובשלב מסויים (אולי 4 חודשים) הנקתי רק בשכיבה.
מבחינה מוטורית הוא התפתח מאוד מהר. בגיל 5 חודשים הוא כבר זחל כמעט שוטף, כמעט התיישב, תפס דברים מהר ובקלות וכד'. כל מי שראה (טוב, ראתה) אותו התפעלה וציינה "איזה זריז" "לאן אתה ממהר" וגם זה היה לי מוזר ומרוב תגובות מופתעות כבר התחלתי לחשוש גם מזה.
בפארק הירדן (לולי בן 5 חודשים) היינו במעגל שהעבירה טל שרת (אשה מקסימה ופיזיותרפיסטית ופלדנקרייזיסטית (אם אני מדייקת)) על התפתחות תינוקות ודובר שם על חשיבות האיסוף. שהידיים, הרגליים והפה יפגשו. אצל לולי זה קרה, אבל לא הרבה ולא באופן שראיתי אצל תינוקות אחרים.
ביקשתי מטל שרת שתסתכל עליו, בעניין המוטוריקה. במשך שעה ראיתי איך היא עוזרת לו להתאסף, להתערסל ובסוף היא הצליחה להרדים אותו בערסל!! (כמעט בכיתי).
אחרי השעה הזו הרגשתי מיד הבדל משמעותי, הוא היה יותר רך, ממש יותר רך.
אחה"צ היינו במעגל אחר ו כל המעגל הוא ינק וינק וינק וינק צד אחד צד שני צד אחד צד שני צד אחד צד שני ועוד בתנוחת ערסול ולא בשכיבה, ככה שלוש שעות הוא נח קצת מידי פעם ושוב בלילה חזר לינוק ולינוק ולינוק. גילה את הציצי. מאוד שמחתי . ישר אמרתי "קפיצת גדילה" (לא היו לו קודם) אבל בלילה הוא ישן טוב. למחרת המשכנו עם הערסול ושוב הוא נרדם בערסל ובסביבות הצהריים, כשמסביבנו הלכו ל"מערבולת" אני הייתי על המחצלת והנקתי והנקתי והנקתי. כשהוא סיים לקחתי אותו במנשא ערסול למערבולת וכשהגענו הוא מצץ את המנשא כל-כך אז אמרתי ל ניצן אמ שאני חוזרת כי הוא כנראה שוב רעב ואז היא אמרה "זה זה. זה מהערסול, זה עוזר לו לינוק". ומיד ידעתי שהיא צודקת.
מאז הוא אוכל הרבה יותר טוב והרבה יותר. פתאום הפטמה התחילה לבלוט החוצה, ממש בהבדל משמעותי מלפני. כלומר טכניקת היניקה השתפרה וגם היכולת לעשות ואקום. (ליאת skippy, את זוכרת ששאלתי אותך על הפה הקצת פתוח? זה לא קרה יותר, זה היה חלק מהעניין). בדיעבד, את רוב החלב הוא קיבל בלילה, כשהגוף היה רפוי יותר והוא הצליח להשאר בתנוחה יותר זמן.

חשוב לי ציין שהוא לא נחשב "אקסטנסורי" מעבר לנורמה. הוא היה לגמרי בטווח נורמלי. כן עם יותר נטייה לפתיחות אבל לא באופן חריג.

אני עוקבת יותר בהקפדה על המשקל והיום כששקלתי אותו שוב התברר שהוא עבר מאחוזון 5 לאחוזון 10 ועלה 800 גרם בחודש וחצי האחרונים. (הוא עכשיו שוקל 7.300 ק"ג, בלידה הוא שקל 3.100).

בקיצור. במשך כחודשיים הוא לא אכל טוב (עם הזמן המצב החמיר יותר). התנוחה היתה לו קשה וכל פעם שרירי הגב זרקו אותו אחורה. התחושות שלי שמשהו לא בסדר היו נכונות וזה לא היה מקרה "אמא לילד ראשון עם חרדות". כמעט כעסתי על עצמי, אבל אז הבנתי שאף אחת לא היתה אומרת לי שהקושי בהנקה קשור לקושי בערסול ובאיסוף. מאז שאלתי יועצת הנקה ושתי מדריכות והן אמרו שזה באמת לא משהו שהן היו חושבות עליו.

חשוב לי לספר את הסיפור הזה כדי שהקשר בין ערסול והנקה יקבל יותר תשומת לב.

חזרה למעלה